Academic Thesis

Basic information

Name YAMANOUCHI Kenshi
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 1000037492
researchmap agency Bukkyo University

Title

他者理解を育む道徳教育を目指して―教員志望の学生が持つ次世代の子どもにつけたい力―

Bibliography Type

Joint Author

Author

末澤奈付子
 山内乾史

OwnerRoles

 

Summary

本研究は、教員を志望する大学生と教員を志望しない大学生の間で、道徳的価値観や規律に関しての差異を質問紙及びインタビューにて明らかにした。結果として、教員を志望する大学生においては、教員特有のビリーフが、教員非志望の大学生よりも強く検出され、規律や自主性を重視する傾向がみられた。一方で、教員非志望の大学生においては、他者との関わりにおける感謝や礼儀を重視する傾向がみられた。

Magazine(name)

佛教大学教育学部学会紀要

Publisher

佛教大学教育学部学会

Volume

 

Number Of Pages

22

StartingPage

139

EndingPage

148

Date of Issue

2022/09

Referee

Not exist

Invited

Not exist

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

1347-4782

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement