Academic Thesis

Basic information

Name WATANABE Terumi
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 5000021744
researchmap agency Bukkyo University

Title

障碍の重い子どもの「授業再考」 : 教育的係わり合いにおける実践事例からの考察

Bibliography Type

Joint Author

Author

菅原伸康
渡邉照美

OwnerRoles

 

Summary

知的な障害に加え様々な他の障害を併せ有する2名の子どもを対象に,子どもの行為の意味を係わり手が理解するために必要な「枠組み」や「手がかり」を導き出すことを目的とし,筆者らの教育相談での係わり合いの中での実践をもとに考察を行った。その際,「授業」を係わり手からの「働き掛け」としてとらえ,授業を子どもと一緒に作るという観点から検討した。

Magazine(name)

教育学論究

Publisher

 

Volume

 

Number Of Pages

8

StartingPage

73

EndingPage

81

Date of Issue

2016/12

Referee

Not exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement