論文

基本情報

氏名 松戸 宏予
氏名(カナ) マツド ヒロヨ
氏名(英語) MATSUDO Hiroyo
所属 【教員用】 通学課程 教育学部 教育学科
職名 教授
researchmap研究者コード B000000039
researchmap機関 佛教大学

題名

特別なニーズがある生徒への学校図書館支援―2つの特別支援学校を比較して―

単著・共著の別

単著

著者

松戸宏予

担当区分

 

概要

The purpose of this study is to examine ways that school libraries are becoming more involved in Special Needs education.   As a method
the kinds of special support provided by two Special School libraries are compared. The following practices were found to improve the school library experience for SEN students: (1) Organization of special needs materials in ways that improve accessibility; (2) Provision of suitable student-focused
visualized resources by library staff to assist library users to locate materials; (3) Providing procedures or worksheets to educate and equip library users proactively; and (4) Supporting the self-affirmation of SEN students by having library staff provide sympathetic assistance and understanding.

発表雑誌等の名称

佛教大学教育学部学会紀要

出版者

佛教大学

 

18

開始ページ

55

終了ページ

66

発行又は発表の年月

2019/03

査読の有無

無し

招待の有無

無し

記述言語

英語

掲載種別

研究論文(学術雑誌)

国際・国内誌

 

国際共著

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

Cinii Articles ID

 

Cinii Books ID

 

Pubmed ID

 

PubMed Central 記事ID

 

URL

形式

 

無償ダウンロード

 

JGlobalID

 

arXiv ID

 

ORCIDのPut Code

 

DBLP ID

 

論文の学内分類

原著

主要業績フラグ