Academic Thesis

Basic information

Name MENTA Masaru
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 5000104459
researchmap agency Bukkyo University

Title

発達障害児を持つ親に対する支援プログラムの効果(1)

Bibliography Type

Joint Author

Author

 

OwnerRoles

 

Summary

HPSTプログラムを8セッションとより短縮し、その汎用性を確認するためにペアレントトレーニングを実施し、その効果と問題点を検討した。本研究でにおいても、親の養育上のストレスと抑うつの軽減に効果があり、親の養育技術に関する知識の習得、プログラムへの高い満足度が得られた。 共同研究につき本人担当部分抽出不可能 大野裕史、諸岡輝子、永尾貴子、見城圭美、免田賢、日上耕司、津川秀夫

Magazine(name)

吉備国際大学臨床心理相談研究所紀要

Publisher

 

Volume

 

Number Of Pages

2

StartingPage

17

EndingPage

32

Date of Issue

2005/03

Referee

Not exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement