Academic Thesis

Basic information

Name HORIKE Yukiyo
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 5000095700
researchmap agency Bukkyo University

Title

小学校における統合教育 実践のエスノグラフィー

Bibliography Type

Sole Author

Author

 

OwnerRoles

 

Summary

修士学位論文でのデータをもとに、教室に居合わせる人々の相互作用をストラテジー論を用いて展開した。具体的には、教師は「可視化」「回避」などのストラテジーを用いて障害のある子どもを含んだ教室を統制し、それに対して障害のある子どもは「できないふり」「無関係になる」などのストラテジーを用いて教室での生き残りを図っていたことを明らかにした。

Magazine(name)

東京大学教育学部紀要

Publisher

 

Volume

 

Number Of Pages

42

StartingPage

 

EndingPage

 

Date of Issue

2003/03

Referee

Not exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement