Conference

Basic information

Name MATSUDO Hiroyo
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code B000000039
researchmap agency Bukkyo University

Title

A Review of the Course Design Using the Active Learning in the Course "Reading and Well-rounded Human Character"

Author

 

Journal

13th. Japan Society of School Library Science Conference

Publication Date

2010/09/11

Start Date

 

End Date

 

Invited

 

Language

Japanese

Country/Region

 

Conference Class

Domestic conferences

International Collaboration

 

Conference Type

Verbal presentations (general)

Promoter

日本学校図書館学会

Venue

国立オリンピック記念青少年総合センター

URL

Format

 

Download

 

Summary

本研究は,「読書と豊かな人間性」において,学生16名を対象にアクティブラーニングを用いて講義・演習を行った。そして,期末考査の記述回答をもとに質的分析を行い,16名の学生が「読書と豊かな人間性」をどのように捉えているのか明らかにし,今後の授業を計画するうえで示唆を得ることを目的とした。  結果として,16名の学生は「読書と豊かな人間性」が示すものは,「リテラシー」
「コミュニケーション」
「自分自身への発見」
「人間としての成長」であった。これら4つの観点から,人間としての成長は経験値を広げ,社会を豊か

Major Achivement