Academic Thesis

Basic information

Name MATSUDO Hiroyo
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code B000000039
researchmap agency Bukkyo University

Title

A review of the course design using the active learning in the course "Reading and well-rounded character"

Bibliography Type

Sole Author

Author

MATSUDO
Hiroyo

OwnerRoles

 

Summary

キーワード:アクティブラーニング
授業デザイン
司書教諭課程
読書と豊かな人間性
高等教育
学校図書館本研究は,「読書と豊かな人間性」において,学生16名を対象にアクティブラーニングを用いて講義・演習を行った。そして,期末考査の記述回答をもとに質的分析を行い,16名の学生が「読書と豊かな人間性」をどのように捉えているのか明らかにし,今後の授業を計画するうえで示唆を得ることを目的とした。 結果として,16名の学生は「読書と豊かな人間性」が示すものは,「リテラシー」
「コミュニケーション」

Magazine(name)

Japan Journal of School Librarianship

Publisher

 

Volume

13

Number Of Pages

 

StartingPage

19

EndingPage

29

Date of Issue

2011/03

Referee

Exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (academic journals)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Research Note

Major Achivement