Academic Thesis

Basic information

Name HASHIMOTO Norihisa
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 1000040520
researchmap agency Bukkyo University

Title

幼児による絵の正立・倒立の弁別学習と表現行動―提示面効果の検討―

Bibliography Type

Sole Author

Author

 

OwnerRoles

 

Summary

むきの判断は対象と自己身体軸との空間関係を基礎に行われる。それ故、水平面に提示された図形の正立性判断は、垂直面に比べて幼児にとって困難であると予想された。しかし、正立・倒立の弁別学習には提示面による差は見いだされなかった。各提示条件における表現行動を分析したところ、幼児は条件にかかわらず同様にむきを符号化する傾向がみられ、こうした能力が弁別学習課題遂行の必要条件となっていること確認された。

Magazine(name)

高知大学教育学部研究報告

Publisher

 

Volume

第1部

Number Of Pages

40

StartingPage

173

EndingPage

182

Date of Issue

1988/10

Referee

Not exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement