Academic Thesis

Basic information

Name HASHIMOTO Norihisa
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 1000040520
researchmap agency Bukkyo University

Title

Discrimination Learning

Bibliography Type

Sole Author

Author

 

OwnerRoles

 

Summary

絵の左右むきの弁別学習課題において般化テストで左右提示位置をも変動させたが、4-6歳児の大半の反応傾向は影響を受けなかった。つまり、幼児はむきを方向性として符号化していないことが明らかにされた。また、弁別学習課題の成績レベルは異同判断課題のそれに関連していたが、差異指摘課題のそれとは関連がなかった。それ故、左右反転の混同における個人差は選択的注意という以上の認知的能力にあるのではないかと推論された。

Magazine(name)

高知大学教育学部研究報告

Publisher

 

Volume

第1部

Number Of Pages

43

StartingPage

153

EndingPage

167

Date of Issue

1991/10

Referee

Not exist

Invited

 

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement