Academic Thesis

Basic information

Name HASHIMOTO Norihisa
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code 1000040520
researchmap agency Bukkyo University

Title

Menory Development in Early Childhood : Encoding Process in a Spatial Task

Bibliography Type

Sole Author

Author

 

OwnerRoles

 

Summary

左右むきの絵カード5枚からなる単純・複雑の5配列をモデルとして提示し再生を求めたところ、で単純な配列、6-9歳で複雑な配列の成績の向上が見られた。また、9歳児の大半は記銘中にむきの系列化や各むきの絵の位置の言語化を行ったが、就学前児の多くはむきを個別に表現するだけであった。以上より、児童期中期までにむきと位置を統合する洗練された記銘方略を自ら産出する能力が発達すると結論した。

Magazine(name)

Journal of Genetic Psychology

Publisher

 

Volume

152

Number Of Pages

1

StartingPage

101

EndingPage

117

Date of Issue

1991/03

Referee

Exist

Invited

 

Language

English

Thesis Type

Research papers (academic journals)

International Journal

 

International Collaboration

 

ISSN

 

eISSN

 

ISBN

 

DOI

 

NAID

 

Cinii Books Id

 

PMID

 

PMCID

 

URL

Format

 

Download

 

J-GLOBAL ID

 

arXiv ID

 

ORCID Put Code

 

DBLP ID

 

Categories

Author

Major Achivement